Vilken jävla dag!

Redan igårkväll visste jag att det inte skulle bli någon bra dag, vi somnade inte förrän kvart i 3 imorse!

Och min klocka ringde halv 6, UNDERBART!

 

Var ändå på ganska bra humör imorse, klev upp, fixade Nora och skjutsade henne till skolan. Sen tog jag en tur genom stan och tittade på alla fina marshaller som hade tänts :)

 

Det var skitkallt ute och jag hade egentligen tänkt duscha men jag tänkte att det var bättre att göra det när jag kom hem från lucian på dagis som skulle vara utomhus..

 

For hem och väckte Mats och Amanda, vi skulle på dagis och det årliga luciafirandet.

Jag var skit irriterad, svor och skyllde ALLT på fröknarna på dagis. Vansinne att vara utomhus, det finns för det första INGA luciakläder som passar utanpå täckdressen och förra året höll jag på att frysa sönder.

Men men, jag tog på mig långkalsonger, mysbyxor, en ful men varm tröja, fula skor som ska föreställa ett par vinterskor men som inte håller någon värme, halsduk, mössa och dubbla vantar.. Amanda var sur för hon tyckte att hon var ful och såg ut som en dunderfet pepparkaksgumma!

 

Övertrött och irriterad for vi till slut till dagis och där visar det sig att vi ska vara inomhus!

Det var ju bra, precis som jag hade önskat.. MEN... jag hade inte duschat, luktade förmodligen gammal svettig turk, hade det flottigaste håret i stan och jag har nog aldrig visat mig offentligt så slaffsig som jag gjorde idag.

Fy fan, packat med folk och hälften fick inte ens se sina barn..

 

Vi åt varsin pepparkaka och sen for jag och Mats hem till svärmor och fikade lite.

Fick med oss en jättegod gryta hem som vi åt till middag :D

 

Somnade på soffan någon timme och det var verkligen välbehövligt, sen var det dags att hämta hem ungarna igen.

Vi pysslade lite efter middagen,  gjorde jättefina smällkarameller ;)

 

Jag har nyss tagit en låååång varm dusch, skrubbat kroppen och smörjt in mig!

 

 

Har tyvärr inga bilder att bjuda på just nu.. kanske kommer en annan dag!

 

Hur har eran dag varit?? :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0