Gomorron!

Lovade ett långt inlägg idag, får se om jag kommer ihåg allt vi gjort de senaste dagarna! På midsommarafton var vi hemma hos Johanna & Alex, Marie och Per var också där (haha vilket rim!). Vi grillade kött och åt potatissallad. Barnen åt mest korv. Till efterrätt blev det hallontårta, snacka om proppmätt! Hann få i mig lite godis där emellan också. Sedan satt vi mest och tittade på våra barn som sprang omkring och härjade.

Adrian kom och frågade om Nora och han fick sova tillsammans och efter att vi sagt ja rusar han upp till Nora och skriker: -Nora, jag fick ligga med dig! Gud va vi skratta, så himla sött!

Var inte det lättaste att få dom att somna sen. Amanda gick det bra med för hon var jättetrött och fick ligga i Tindras säng. Hon somnade jättesnabbt. Men Nora och Adrian hade det lite svårare, dom sov ju i samma säng =) Men efter ett tag så somnade dom också.

När barna äntligen somnat (runt halv 12) så satt vi mest i soffan och tittade lite på tv:n. Mats, Per och Alex gick ut och spelade fotboll. Var ganska trött, tror vi gick och la oss runt 2. Jag och Mats låg på en platt liten madrass som vi tog med oss från Noras säng. Och det gör jag aldrig om!

Barna vaknade tidigt och eftersom jag är så lättväckt kunde jag inte somna om sen. Förstår inte hur alla andra kunde fortsätta sova som dom levde om =)

Var ute lite på gården innan vi rullade vidare hem till pappa.
Vi skulle fira Kevin eftersom han hade fyllt år. Farmor och faster Mona kom också dit, var jättekul att träffa dom. När pappa for iväg för att handla lite fika började det regna lite för att sedan övergå i hagel! Har inte sett det hagla på flera år! Låg fina högar ute på gården sen.
Fikade bullar och tårta, sen for farmor och Mona hem. Gick in och la mig på soffan, var skittrött. Somnade till och måste ha sovit i 1 timme ungefär.
Blev bjuden på grillad fläskfilé och potatissallad. Var hur gott som helst, pappa kan det där med att grilla! =)
När vi kom hem så packade vi upp och tog det lugnt resten av kvällen.

Söndag: Barnen var lite småtjuriga så dom fick vara hos farmor ett tag medans vi for och storhandlade. Var jätteskönt att gå omkring i lugn och ro! Bjöd Marie på middag, tacos! Tanken var att vi sedan skulle kolla på Grease men det var en annan bra film på tv:n som vi såg istället.

Måndag:Gjorde en liten fuling och tog det lugnt =P

Tisdag: For till mamma och lämnade tillbaka Gillie, tror hon blev glad när hon fick komma hem. Men jag saknar henne lite faktiskt! Mamma klippte håret på barna, Noras hår blev jättefint nu. Det har varit så himla slitet. Malin kom förbi också så jag fick träffa henner! Efter det for vi till IKEA, var där i fler timmar. Kom hem med lite smått och gott! Har en mycket finare lägenhet nu iaf. Har gjort om lite på barnas rum också. Vi har vänt på loftsängen och tagit ner Noras gamla säng som Amanda sover i nu. Hon klättrade ju alltid upp till Nora men tog sig inte ner själv. Nån vacker dag hade hon ramlat ner. Så nu får det vara så här ett tag tills hon blivit större. Tycker Noras säng blev lite mysigare också. Ska hänga upp lite tyg så hon får en mysig "koja". Blev en sen kväll för barna så jag trodde dom skulle sova länge, får nog sluta hoppas på det i fortsättningen för dom gör det aldrig! (om dom inte är sjuka).

Klev upp strax före 8 och satt vid datorn, första gången på flera dagar! Har beställt lite andra kanaler till tv:n nu och så har vi fått låna Hannahs lilla tv som vi har i sovrummet. Vilken tajming säger jag bara för dekodern (stavning?) har gått sönder så vi kan inte titta på tv i vardagsrummet förrän nästa vecka. Så vi får nöja oss med att titta på 1:an, 2:an och 4:an så länge på en 14 tummare =)
Vi kan ju alltid spela tv-spel om vi får tråkigt..

Så nu är det torsdag, skönt att bara jobba 2 dagar sen är det helg igen. Barna går sina sista 2 dagar på dagis innan sommarlov =) På lördag kommer Malin och Ted upp och hälsar på, det är på tiden. Som jag har tjatat! Sen vet jag inte vad vi ska göra mer.

Jobbar bara nästa vecka, sen har jag 3 veckors semester! Ska bli så skönt. Hoppas på en liten Stockholmsresa med Marie och Per! Måste tjata lite på han =) Sen så vill jag hitta på en massa kul med barna, åka på utflykter och bada.

Och till hösten hoppas jag att jag har fått ett nytt jobb!

Det var en liten sammanfattning av min långhelg, ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0