Mina graviditeter

Hittade en rolig lisa att fördröja tiden med...

 

Nora

 

När är fick du reda på att du var gravid? I början av januari 2003

Hur gammal var du? 18 år

Mådde du mycket illa? Nej

Spydde du mycket? Aldrig

Hade du mycket halsbränna? Inte alls

Var du känslig? Inte mot något men jag grinade ständigt

Hade du mycket foglossning? En hel del mot slutet

När kände du bebisens första sparkar? Vet ej, men efter ultraljudet iallafall

Var du ofta orolig? Nej

Sparkade bebisen mycket? Ja

När började du läcka bröstmjölk? Läckte aldrig

Fick du bristningar? Hahaha, om jag fick :)

Blödde du någon gång? Ja

Hur många Ultraljud gjorde du? 2 st

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och enkel 

Vilket BB födde du på? Sundsvall

Hur började din förlossning? Värkar

Hur många timmar tog din förlossning? Ifrån första värken 9½ timme ung.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 5 cm

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ingen aning

Blev det komplikationer? Nej 

Var du rädd för något? Att jag skulle dö möjligtvis

Skrek du? Nej, men mamma försökte få mig att skrika men det blev bara konstigt

Fick du sys? Ja

Vem var med på förlossningen? Mats och mamma

Vilken vecka födde du i? v.40+1

Vad var vikt och längd på bebisen? 3960 g och 51 cm

Blev det en pojke eller flicka? Flicka

Vad fick barnet heta?
Nora Michelle

Var allting värt det? Självklart

Ammade du? Jag ammande i ca 6 månader

Hur gammal är barnet nu? Hon fyller snart 7 år

Vad tyckte du om förlossningen? Smärtsam men underbar

 

 

Amanda



När är fick du reda på att du var gravid? Oktober 2005 

Hur gammal var du? 21 år

Mådde du mycket illa? Nej

Spydde du mycket? Aldrig, förutom när jag åkte på magsjuka

Hade du mycket halsbränna? Nej

Var du känslig? Nej

Hade du mycket foglossning? Nej

När kände du bebisens första sparkar? Ingen aning, men innan ultraljudet

Var du ofta orolig? Nej

Sparkade bebisen mycket? Ja

När började du läcka bröstmjölk? Läckte aldrig

Fick du bristningar? Inga fler än dom jag redan hade

Blödde du någon gång? Ja

Hur många Ultraljud gjorde du? 1 st

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som Nora´s 

Vilket BB födde du på? Sundsvall

Hur började din förlossning? Vattnet gick

Hur många timmar tog din förlossning? 7 timmar från att vattnet gick, 3 timmar från första värken

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? Inget alls vad jag minns

Vilken smärtlindring tog du?
Lustgas

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Ingen aning, allt gick väldigt fort

Blev det komplikationer? Nej 

Var du rädd för något? Nej

Skrek du? Nej

Fick du sys? Ja

Vem var med på förlossningen? Mats

Vilken vecka födde du i? v.37+5 har jag för mig

Vad var vikt och längd på bebisen? 3520 g och 49 cm

Blev det en pojke eller flicka? Flicka

Vad fick barnet heta? Nova Amanda

Var allting värt det? Självklart

Ammade du? Jag ammande i ca 3-4 månader

Hur gammal är barnet nu? Hon är 4 år

Vad tyckte du om förlossningen? Helt jävla underbar!

När kommer nästa barn? Innan jag fyllt 30 hoppas jag om det blir fler ;)

 



Kommentarer
Zandra

Kul :) Den snor jag av dig! HIhi

2010-08-14 @ 22:44:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0