Nackskott!?

Imorse skulle jag sträcka mig efter tv-dosan för att slå på tv:n åt Amanda, hör hur det knäpper till i en kota bak i nacken och har knappt kunnat röra mig sedan dess. Det gör så fruktansvärt ont när jag råkar röra huvudet i fel riktning eller när jag spänner mig. Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt. I vissa lägen känns det ganska okej men just nu håller jag på att avlida!

 

Skulle jobba mellan 10.30 och 17.45 idag men jag kan inte köra bil när jag knappt kan röra på huvudet så jag är hemma. Även om jag hade tagit mig ner så skulle det vara för jobbigt att sitta vid datorn så många timmar :(

Försöker ragga skjuts nu så jag kan ta mig ner till Birsta ikväll så jag kan hjälpa mormor med lite julklappar iallafall. Det är den enda dagen Nettan kunde så jag kan nog stå ut en timme bara jag tar mig dit och hem.

 

Nästa projekt är att försöka duscha, kan bli svårt att tvätta håret när jag inte kan luta huvet bakåt :/

 

Någon som har en idé på vad jag kan ha drabbats av och vad kan man göra åt det????

Det är ju så jävla passande nu när jag skulle vara ledig för att storstäda, göra köttbullar, handla alla julklappar, pynta och fixa innan jul.. Någon som är ledig och vill hjälpa till lite?



Kommentarer
Veralena

Men guuud va jobbigt!

Det enda jag kan komma på är att hålla nacken varm, ha en sjal runt, försök ha en varm vete kudde runt minst en halvtimma, kanske ta en varm duschstråle mot nacken också.



Hoppas att det går över fort. Ont i nacken är ju skitajobbigt!



2010-12-17 @ 15:22:11
URL: http://vdeak.blogspot.com
Marie E

Låter som klassisk nackspärr. Det enda som hjälper är en sån där stödkrage som avlastar nacken. Tyckte iaf jag. Hoppas du blir bättre snart så du får njuta av julen!



Stooor krya på dej kram <3

2010-12-18 @ 10:54:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0