Seg uppdatering

Orkar inte skriva så mycket nu för tiden, ska försöka skriva ihop lite om dagarna som har varit iallafall..

 

Jag har fått svar på proverna jag tog för ett tag sen, alla prover var normala bortsett från att jag har lågt B12 värde. Har fått tabletter jag ska knapra i mig och hoppas på att bli piggare. Skulle boka en ny tid i början på september för att se om det har skett någon förändring.

 

I helgen har vi varit i Nyppas stuga, hur mysigt som helst och barnen har varit jättesnälla med varandra.

Vi kom upp på torsdagkväll, tog båten över till ön packade in grejerna i stugan. Fikade och surrade lite med Elisabeth innan det var dags att sova.

Blev väckt på fredagmorgon av att både Nora och Amanda var kissnödiga så det var bara att gå ut och träna arm-musklerna. Orkade inte gå upp på toaletten så det har blivit en hel del kissande i alla buskar =)

 

Mats och Nyppa polerade och vaxade båten under fredagen och jag sov i nästan 3 timmar. Lite synd med tanke på att alla andra är mycket brunare än mig men det var välbehövligt. Fick hjälpa till lite på slutet och vaxa lite på undersidan innan det var dags för sjösättning. Tog en liten tur i båten och sedan blev vi bjudna på en god middag och tårta till efterrätt. Tanken var att vi skulle fiska men Nyppa blev trött så vi slappade resten av kvällen.

 

På lördag vaknade jag och Nora först av alla och gick upp till Elisabeths stuga och duschade, när vi var klara hade Mats vaknat. Efter en stund kom Nyppa och Amanda låg kvar och sov. Vi fick väcka henne till slut. Hon har nog aldrig sovit så länge nån gång! =)

Vi tog en tur i lillbåten och fiskade lite, Nora fick en liten abborre och var så himla stolt! =)

Efter middagen tog vi storbåten och for iväg en bit för att fiska lite till. Blev tyvärr ingen fisk och vi blev inte långvariga då Mats ramlade i vattnet. Stackaren har aldrig sett så chockad ut nån gång och glasögonen sjönk till botten =/ Amanda blev helt förstörd och grinade som en tok.

Vi for tillbaka till stugan så Mats fick byta om. Efter det skulle Mats och Nyppa ta en tur till och jag skulle titta på film med barna. Mats gick i båten men det gick tyvärr inte lika bra för Nyppa som nu ramlade i. Amanda såg allt och satte igång att grina och ropade att -Nu har ju inte Nyppa några glasögon heller!

Jag kunde knappt hålla mig för skratt =P Han hittade reda på sina glasögon iallafall så allt slutade bra.

Nyvaxad, blöt båt är inte att leka med!

 

På söndagen tog vi båten in till Ö-vik och tittade på Fjällräven center. Var ute i 2 timmar och det var så mysigt. Underbart väder och sköna vågor =)

När vi kom tillbaka var det bara att packa ihop och åka hem =/

Önskar jag hade semester så vi kunde ha stannat ett tag till..

 

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig men Nyppa har knäppt lite kort så det kanske kommer upp några senare.

 

På onsdag åker Mats och Nora upp till stugan igen och jag och Amanda får vara hemma själva. På fredag åker jag upp och Amanda får vara med farmor. Hon blev halvt förstoppad sist vi var där eftersom hon vägrar att bajsa på den "konstiga" toaletten.

På lördag ska vi kolla på Takida som spelar på Hamnfesten, ska bli skoj! =)

 

Lite halvsnurrigt och konstigt inlägg men nu vet jag vad jag har gjort iallafall!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0