Semester i Karlstad!

ONSDAG

Vi for ner till Sundsvall och lämnade barnen hos Malin (Emil) vid 13 tiden och sedan fick vi skjuts av Kjell ner till tåget. 

14.42 lämnade vi Sundsvall och resan till Karlstad började. Vi hade 2 byten efter vägen, det första i Gävle och det andra i Stockholm. Allt gick smidigt och bra och tågen var i tid :)

 

Vi kom ner till Karlstad vid 22.15, Per och Marie kom och mötte upp oss på stationen. Vi tog en promenad hem till dom och det var välbehövligt även om det kändes en hel del i benen. Det blev en ganska tidig kväll för oss eftersom Marie skulle upp och jobba dagen efter.

 

Vi fick sova i deras säng medans dom låg på en tunn madrass på golvet i köket stackarna. Men dom levde när vi for hem iallafall så jag antar att det gick ganska bra ändå ;) Knäppte konstigt nog inga bilder alls denna dag.

 

 

TORSDAG

Marie skulle som sagt jobba så hon hade redan gått när jag vaknade. Mats och Per stack iväg och köpte lite frulle och under tiden passade jag på att duscha. Efter frukosten for dom ner på stan och handlade lite och jag stannade kvar i lägenheten och läste en del innan alla kom hem igen.

På kvällskvisten tog vi bussen ner på stan för att äta middag, vi stannade först till på något ställe som heter Kupolen. Vi satt uppe på taket och tog varsin drink (cola för mig).

Det var jättefin utsikt och det var fint väder!

 

Sedan traskade vi vidare till Frost där vi hade bokat bord. En jättefint ställe med trevlig personal och SUPERGOD (dyr) mat! :) Det var värt varenda krona!

 


Efter middagen gick vi och hyrde en film och köpte lösgodis för 200 kr! :D

Vi såg Svinalängorna, jag tyckte den var ganska bra men lite jobbig att se. Mådde ganska dåligt filmen igenom..

 

FREDAG

Vi började dagen med att äta en jättegod frukostbuffé på Kaviar, vi har verkligen lyxat till det på matfronten medans vi har varit borta ;)

 

Efter frukosten så tog vi vår hyrbil (världens minsta, fulaste och oskönaste) och åkte en sväng till Arvika. Vi hälsade först på Maries pappa och sedan for vi vidare till hennes mamma som bjöd på gott fika. Vi surrande en del och sedan for vi en sväng genom stan och kikade lite för att sedan besöka Arvika-festivalen...

Vill höll på att skratta ihjäl oss, festivalen var ju inställd men det var ändå några dårar som tältade och spelade musik i regnet! :D

Det var kul att få se vart Marie är uppväxt någonstans, nästa gång hon kommer uppöver så ska jag ta med henne till vackra Söråker ;)

 

När vi kom tillbaka till Karlstad så for vi och handlade lite på IKEA och Ica och sedan åt vi middag hemma, tacos! :) Vi köpte även med oss jordgubbar och glass som vi skulle äta till efterrätt men det orkade vi inte..

 

LÖRDAG

Per jobbade nästan hela dagen så jag och Marie tog en tur ner på stan medans Mats vilade. Vi hade en himla otur med alla bussar så det slutade med en promenad ner och att vi kom hem lite senare än tänkt.

På vägen ner så stötte vi på en liten drös med änder som var jättesöta!

Vi gick och kikade i lite affärer, jag köpte några smågrejjer till barna och Marie hittade lite saker sedan gick vi och tog varsin glass.

Det var ett jättemysigt Café med kanske den godaste glassen jag någonsin har ätit!

 

I väntan på bussen

Vi gjorde egen pizza till middag som vi åt ute på deras gård, supergott! :D

Efter middagen så tog vi en taxi till Filmstaden, vi såg på Baksmällan 2.. Trodde den skulle vara mycket bättre än vad den var men den var ganska kul. Kan även ha att göra med att jag satt så jävla oskönt så jag inte kunde koncentrera mig riktigt. Kul att gå på bio iallafall, var hur länge sedan som helst. Tror det var när Mats fyllde 23!

 

Vi orkade inte med någon efterrätt denna dagen heller.. :P

 

SÖNDAG

Per jobbade och vi andra var bara hemma och tog det lugnt, vi tog en liten promenad till affären men sedan låg vi mest på soffan :)

Tanken var att vi skulle åka Karlstad runt med båtbussen när Per slutat jobba men det var fullbokat. (Det gjorde inte så mycket eftersom det regnade).

Vi mötte istället upp Per och for till Vedugnen för att äta middag.. Shit vilken god mat, IGEN! :)

Marie tog också kort på maten :)


Finaste älsklingen <3


När vi kom hem igen så slog vi på en skitdålig film och åt jordgubbarna och glassen (äntligen)! :D

 

När alla hade konstaterat att filmen sög hästpung så spelade vi Hjärnsläpp tills klockan blev nästan 2!

Vi skrattade en hel del och hade roliga diskussioner, tror vi har lärt oss en del om varann :)

När vi la oss hade jag en del ångest.. snart dags att åka hem :(

 

MÅNDAG

Jag ställde klockan på 8 men snoozade fram till halv 9, klev upp och duschade och packade ihop dom sista grejerna. Hade en klump i magen hela förmiddagen.. Hatar att behöva lämna dom jag tycker om (jag grinade som en galning innan vi for och skulle lämna barna)! Mats, Per och Marie klev upp vid halv 11. Vi gjorde oss klara och sedan "sprang" vi till bussen, gick det fortaste jag kunde med min smidiga kropp och jag trodde jag skulle dö ett tag men vi hann med bussen och det var ju huvudsaken! :)

 

Vi gick till caféet där jag och Marie var på lördagen och åt lite glass. Tror inte Mats var lika imponerad av glassen som jag var ;)

Vi handlade någon dricka och en godispåse att ha med på tåget.

 

Sedan var det dags för det som jag hade gruvat mig för sedan vi kom dit, att åka därifrån och behöva säga Hejdå. Jag trodde jag skulle kunna hålla tårarna för mig själv tills jag hade satt mig på tåget men när Marie kramade om mig så brast det! Usch, varför ska jag alltid vara sån här bölgris..? Det blir ju inte bättre av att jag är gravid heller.. Vi kom på tåget till slut iallafall och jag lugnade ner mig efter en stund!

 

Hemresan gick bra men var ganska jobbig, bäbisen protesterade mot min springtur tidigare under dagen och levde satan precis hela vägen hem. Hade ett väldans tryck neråt och trodde att någon kroppsdel skulle komma ut lite då och då!

Hem kom vi och bäbisen är kvar i magen som jag önskade! :D

 

Mamma hämtade upp oss på tågstationen och skjutsade oss till Malin där bilen var. Barnen blev jätteglada att se oss och det känns skönt att familjen är samlad igen :D Snart är det deras tur att åka på semester..

 

 

Vi har haft det hur bra som helst under resan och det var skönt att få hitta på något på egen hand så här innan bäbisen kommer, det var inte sista gången vi for till Karlstad iallafall.

Det är en jättemysig, lugn stad som vi föll för båda två!

 

 

Tack Per och Marie för att vi fick komma och bo hos er och spendera några helt fantastiska dagar tillsammans med er!

Saknar er redan

Hoppas vi ses snart igen





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0