Stackars våran lilla prinsessa :(

Vi har som sagt varit nere på sjukhuset och Amanda har fått några stygn i huvudet..


Barna hade lagt sig i sängen och skulle sova när mamma och Kjell svänger in på gården för att hälsa på en sväng. Barna fick såklart kliva upp igen så dom gick ut och lekte medans vi fikade lite.

När mamma och Kjell for hem så ropade vi på ungarna att dom skulle komma in och lägga sig igen. Nora spelade lite fotboll med grannpojken och Amanda var bakom husknuten. Nora var på väg och helt plötsligt så hör vi världens gallskrik, sådär riktigt hjärtskärande. Mats sprang iväg och mötte upp Amanda som var helt hysterisk och hon hade blod på fingrarna. Jag trodde att hon hade gjort illa någon fingertopp eller så och blev rädd men sedan när jag såg henne bakifrån så såg jag att tröjan och kjolen var alldeles blodiga och att det droppade blod från huvudet!

 

Paniken spred sig i kroppen men jag visade ingenting för Amanda, vi gick in och la på en handduk på huvudet och hon satt i Mats knä en stund innan vi kunde ta bort den för att titta hur det såg ut. Fy fan, jacket var riktigt djupt så jag ringde ner till jouren och vi fick komma ner på en gång!

 

Sköterskan klippte bort lite hår runt såret och tvättade, sedan kom läkaren som skulle sy ihop såret.

Amanda fick bedövning som jag tyckte såg vidrigt ut, det var en lång nål som han stack in lite här och var i och runt omkring såret! Sedan sydde han 3 stygn och Amanda sa inte ett ljud!!

 

Hon var så jäkla duktig och jag är så stolt över henne! Nu ska hon gå med plåster några dagar och imorrn ska vi hämta ut lite antibiotika eftersom hon ramlade utomhus så kan det bli en massa infektioner och det vill vi inte riskera..

 

Om 10 dagar ska vi tillbaka och ta bort stygnen.

 

Det gick inte att få någon bra bild på "hålet"..

 

 

 

Båda två är fortfarande vakna och spelar Angry Birds på Mats telefon, vi vill inte att Amanda ska somna riktigt än. Jag är jätteorolig att hon kanske blir dålig under natten :(

 

 

 



Kommentarer
m

Fy vilken grej de blev.. Men du Jannice jag är super stolt över dig som va så lugn å cool . Du brukar ju annars bli lite hisspig..

Du e bäst!! Älskar dig!!

2011-07-21 @ 00:58:27
Marie

Men fy vad otäckt! Vad hade hon gjort? Tur att ni har en tuff och tålig liten prinsessa!

2011-07-21 @ 17:02:38
URL: http://sagolikahem.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0