Sammandragningar/förvärkar

Jag har ju haft jättemycket sammandragningar hela dagen idag och jag ringde till förlossningen vid 20-tiden för att höra mig för om vad som händer..

Vissa sammandragningar har gjort ganska ont och jag har fått lite svårt att andas.

 

Tjejen jag pratade med tyckte att jag skulle komma in på en kontroll för att se om livmodertappen hade påverkats någonting men när hon såg att jag bodde i Härnösand så blev hon ändå lite tveksam, det är ju en bit att åka.

Vi kom överens om att jag skulle sätta eller lägga mig ner och ta det lugnt och avvakta fram till 22 och se om det gav med sig.

Sedan jag pratade med henne har jag bara haft någon enstaka sammandragning men den har inte gjort ont så vi stannar hemma ikväll. Får se hur det känns imorrn!

 

 

Vad är det egentligen för någon skillnad på sammandragningar och förvärkar?



Kommentarer
Kicki

Enligt mig är sammandragnin när magen blev hård/drog ihop sig. Ibland kunde det liksom strama lite men gjorde aldrig ont.



Förvärkar, är som det stavas... för värk... magen blev hård/drog ihop sig och det värkte. Har aldig haft mensvärk men det kanske kändes som så fast x20... inte så stark som "dom vanliga förlossningsvärkarna" utan mycket mildare!

2011-06-14 @ 11:13:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0