Gårdagen och dagen idag

Igår var det en ganska jobbig dag om man bortser från kalaset på kvällen..

 

05.30 - Klev upp och sjöng för Amanda, ordnade frukost och gjorde oss klara

07.15 - Lämnade av barnen på skolan och dagis

07.30 - Lämnade in bilen på verkstan och lyckades flirta till mig skjuts hem så jag slapp gå hela vägen

Vilade lite i soffan och ladda för storstädning

08.30 - Körde igång med städningen och städade non stop tills det var dags att hämta barnen

12.40 - Lämnade hemmet, en långsam och seg promenad väntade eftersom vi inte fick tag på någon skjuts för att hämta barna. Det gick bra på vägen dit men vägen hem var en ren plåga! Jag hade så jävla ont i fötterna, benen och det kändes som att ryggen skulle gå av på mitten!

14.10 - Äntligen hemma! Gjorde klart den sista städningen och sedan kom mormor och morfar och hämtade upp mig och skjutsade mig till verkstan för att hämta bilen, TACK!

Åt en tidig middag i form av rosa pannkakor, rosa grädde och hallonsylt, det var Amanda som bestämde middag eftersom hon fyllde år!

Förberedde tårtorna och allt innan alla skulle komma och jag hann vila en liten stund innan mamma, Kjell och Malin kom.

Kom knappt upp ur soffan, ryggen var död men det blev lite bättre efter en stund.

 

Det blev en väldigt lång och slitsam dag och när Mats skulle åka till stugan så kom tårarna, jag var helt slut!

Somnade innan första reklamen på Big Brother, vaknade i reklamen och gick och la mig i sängen..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har det varit en ganska lugn dag, jag önskade mig regn och fick regn :)

Jag har legat på soffan och försökte vila medans Amanda kollade på film men det gick inge vidare, hon surrar ju så mycket. Har bara tagit det lugnt och sedan for vi och hämtade Nora på skolan, fick med oss Tilde också.

Handlade lite och for hem, barna leker men är aningens rastlösa. Tycker det borde finnas hur mycket som helst dom kan göra men ingenting verkar duga. Amanda får iallafall vara med än så länge! :D

 

I eftermiddag/kväll så kommer Ida, Sandra, Helena och Adam och hälsar på och grattar Amanda!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0